riešená v rámci projektu KEGA č. 3/7127/09
AKO CITOVAŤ UČEBNICU
Schopnosti študenta súvisiace s témou
- Charakterizovať systém projektovania (plánovania) výučby všeobecne technického vzdelávania z dlhodobého i krátkodobého hľadiska
- Vedieť vysvetliť účel a použitie kurikulárnych dokumentov pri plánovaní výučby všeobecne technického vzdelávania v nižšom sekundárnom vzdelávaní
- Vysvetliť všeobecné požiadavky na plánovaciu činnosť učiteľa
- Vysvetliť postup vypracovania tematického plánu a metodickej prípravy na vyučovaciu hodinu Techniky
Vyučovací proces sa odlišuje od všetkých ostatných foriem vzdelávania a sebavzdelávania tým, že je to proces cieľavedomý, systematicky a plánovite sa uskutočňuje pod vedením učiteľa. Systematickosť a plánovitosť je podmienená dôkladnou prípravou učiteľa na výchovno-vzdelávaciu činnosť. Od plánovacej činnosti učiteľa technickej výchovy (techniky) závisí priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu. Ide o permanentný proces, ktorý chápeme ako z hľadiska dlhodobého, tak aj z hľadiska krátkodobého.
Dlhodobá i krátkodobá príprava učiteľa je zodpovedný proces, od ktorého závisí nielen úspešný priebeh jeho celoročnej činnosti i činnosti v rámci jednotlivých vyučovacích hodín, ale predovšetkým výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu. Je to autonómny proces, ktorým učiteľ modeluje a v konečnom dôsledku i sám organizuje a riadi vyučovanie, pričom sa riadi pedagogickými dokumentmi.
Posledná zmena: 26.10.2011
AUTORI
prof. PhDr. Mária Kožuchová, CSc.
doc. PaedDr. Iveta Šebeňová, PhD.
doc. PaedDr. Mária Vargová, PhD.
doc. PaedDr. Jozef Pavelka, CSc.
PaedDr. Ján Stebila, PhD.
TECHNICKÁ REALIZÁCIA
PaedDr.Robert Janiga
PaedDr. Michal Rojček
Založené na CMS Bc. Petra Brčáka
JAZYKOVÁ KOREKTÚRA
Mgr. Klara Stebilova
RECENZENTI
prof. Ing. Ján Bajtoš, CSc., PhD.
doc. PaedDr. Jarmila Honzíková, PhD.
doc. PhDr. Ivan Krušpán, CSc.